Wednesday, November 25, 2009

Saturday, October 10, 2009

Case Study,,




laluan air mengalir dari tengah-tengah water fountain kota de fortress'
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani,
Alhamdulillah,bersyukur kita kepada Allah kerana memberi nikmat tanpa kita sedari begitu banyaknya nikmat Allah yang telah dan sedang kita guna sepanjang hidup di muka bumi ini.Oleh sebab itu,saya ingin berkongsi sedikit pengalaman berada di bumi orang..perjalanan hampir sehari di sana merupakan kenangan bermaknabagi kami..setinggi tinggi terima kasih juga kepada Pensyarah kami; Puan Suriyati,En izham, dan En Zach yang tidak letih melayan kerenah dan ragam kami sewaktu berada di sana,,kepada rakan-rakan lain semoga kita mendapat manfaat dan mengambil sesuatu untuk dijadikan rujukan bagi tugasan terakhir untuk semester 3 ini..

Saturday, October 3, 2009

Patahkan Pepatah!!


Salam.bace ni.
1. Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kereta pun boleh undur, terlajak kapal terbang takde gear reverse, sori.

2. Bersatu kita teguh, bercerai kita kahwin lain.

3. Sudahlah jatuh ditimpa pula tangga lepas tu tercium pulak tahi ayam.

4. Alang-alang mandi biar guna sabun & syampu.

5. Harimau mati meninggalkan belang, isteri mati meninggalkan gelang, suami mati meninggalkan hutang. (Itulah...lain kali jangan suruh suami beli gelang secara hutang)

6. Sebab mulut santan binasa sebab mulut juga... nasi pun habis.

7. Biar putih tulang jangan kuning gigi (gosok, jangan tak gosok tau)

8. Kalau tiada angin masakan pokok bergoyang kecuali kalau ada beruk atas pokok tu.

9. Malang tak berbau tapi kentut boleh berbau walaupun tak berbunyi.

10. Biar mati bini jangan mati anak (boleh kahwin lagi ape)

11. Alang-alang menyeluk perkasam biar sampai kepangkal ketiak.

12. Biar korek hidung jangan korek tabung.

13. Berakit-rakit kehulu, berenang-renang ketepian lama-lama jadi letih.

14. Sayangkan anak tangan-tangankan sayangkan isteri kahwin lagi satu.

15. Kalau padi katakan padi, tidak aku ternanti-nanti, kalau sudi katakan sudi, kalau tak sudi.....boleh blah.......

16. Harapkan pagar, pagar pun tak boleh harap.

17. Tempat jatuh lagikan dikenang inikan pula tempat kena saman.

18. Hujan emas dinegeri orang, hujan batu dinegeri sendiri, kalau macam tu lebih baik tak payah hujan.

19. Biar lambat asalkan perlahan.

20. Kalau tiada rotan, pelempang ajelah....

21. Habis madu, sepah jangan dibuang merata-rata.

22. Carik-carik bulu ayam lama-lama jadi bulu tangkis badminton, pasti ayam kebogelan.

23. Air dicincang takkan putus tapi kalau daging dicincang tandanya ada kenduri

24. Kerbau berpegang pada tali, manusia berpegang gunakan tangan....

25. Pinggan tak retak nasi tak dingin, kalau orang tak hendak tandanya kita tak lawa.

26. Takkan lari gunung dikejar, tapi kalau tak kejar pun gunung tu takkan lari jugak.

27. Patah tumbuh, hilang report polis.

28. Berapa berat mata memandang, berat lagi ahli sukan yang masuk acara angkat berat.

29. Sepandai-pandai tupai melompat akhirnya tak masuk Sukan Olimpik jugak.

30. Kalau ada jarum yang patah jangan disimpan di dalam peti, buang aje beli jarum yang baru. 31. Kalau ada sumur diladang, boleh hamba menumpang mandi, kalau ada umur yang panjang, bolehlah kita kahwin lari.......(nak tak?)

32. Kajang Pak Malau Kajang berlipat, Kajang hamba makan satay Kajang lagi best......

33. Kalau kail panjang sejengkal, belilah kail yang panjang sikit.

34. Kalau takut dilambung ombak janganlah berumah ditepi pantai, buat rumah jauh-jauh sikit dari pantai la ..

35. Pecah kaca pecah gelas, kalau dah pecah tu tak reti-reti nak ganti ke...

Bisikan Syaitan


(Surat ini akan membuat anda benar-benar berfikir)


Aku melihatmu kemarin,

saat engkau memulai aktiviti harianmu.

Kau bangun tanpa sujud mengerjakan subuhmu.

Bahkan kemudian, kau juga tidak mengucapkan 'Bismillah' sebelum memulai santapanmu,

juga tidak sempat mengerjakan shalat Isha sebelum berangkat ketempat tidurmu.

Kau benar2 orang yang bersyukur,

Aku menyukainya

Aku tak dapat mengungkapkan betapa senangnya aku melihatmu tidak merubah cara hidupmu.

Hai Bodoh!!!Kamu millikku.

Ingat, kau dan aku sudah bertahun-tahun bersama,

dan aku masih belum bisa benar2 mencintaimu .

Malah aku masih membencimu, kerana aku benci Allah.

Aku hanya menggunakanmu untuk membalas dendamku kepada Allah.

Dia sudah mencampakkan aku dari surga,

dan aku akan tetap memanfaatkanmu sepanjang masa untuk mebalaskannya.

Kau lihat, ALLAH MENYAYANGIMU dan dia masih memiliki rencana-rencana untukmu dihari depan.

Tapi kau sudah menyerahkan hidupmu padaku,dan aku akan membuat kehidupanmu seperti neraka.
Renung-renungkan dan selamat beramal.

Wallahua'lam~

Hanya Disisimu


Jadikanlah Tuhan sebagai kawan

Bawa Dia ke mana-mana

senang untuk bertanya

Engkau tidak terasa keseorangan

Engkau terasa ada kawan setia yang mengiringi

Waktu hendak berbuat sesuatu tanyalah Tuhan

Waktu hendakkan sesuatu minta tolonglah kepada-Nya

Jika terasa takut ingatlah bahawa

Kawan kan ada bersama kita,walaupun Dia tidak di samping kita

Dia sentiasa memerhati dan mendengar rintihan kita

Waktu buntu tanyalah Tuhan,

Kawan yang tidak pernah kecewakan kita

Engkau akan dapat pedoman dan panduan

Waktu rehat-rehat jangan lupa Kawan Setia kita

Kerana Tuhan tahu tentang kita

Mengapa kita melupakan

DiaYang sentiasa berada dengan kita,

walaupun tidak di sebelah kita

Waktu hendak tidur, beritahulah Dia bahawa jagalah aku

Engkau boleh jaga aku kerana Engkau tidak tidur

Di kala kita terjaga, berterima kasihlah kepada-Nya

Kerana

Dia telah menjaga dan mengejutkan kita

Sucikanlah Dia dengan mengucap tasbih

Kerana Dia bukan kawan biasa yang serupa

Barukan ikrar kita kepada-Nya,

bahawa

Dia adalah Tuhan kita

Selepas solat kemudian pergi menunaikan kewajipan

Bawalah lagi Dia ke mana-mana

Jadikanlah Dia tempat menerima nasihat dan tempat bertanya

Apa sahaja hendak buat jangan lupa tanyalah Dia

Kalaulah Tuhan kita, boleh kita jadikan kawan hidup kita

Kita pasti selamat dunia Akhirat

JAWATAN KOSONG


o IKLAN JAWATAN KOSONG

SEMUA AKAN DIKEHENDAKI HADIR TANPA SEBARANG PENGECUALIAN


KEKOSONGAN JAWATAN:

A.. Ahli Syurga Dari Awal.

B. Ahli Neraka Dari Awal.

C. Ahli Neraka Sementara Kemudian Akan Dilantik Jadi Ahli Syurga.


EMPAT GANJARAN LUMAYAN

(khas untuk jawatan A):

1. Nikmat kubur.

2. Perlindungan di Padang Mahsyar..

3. Keselamatan Meniti Titian Sirat.

4. Syurga yang kekal abadi.


TARIKH TEMUDUGA:

Bila-bila masa secara adhoc bermula dari saat membaca iklan ini.


LOKASI TEMUDUGA:Di dalam kubur (alam barzakh).


KELAYAKAN:Anda tidak perlu bawa siji-sijil,termasuk sijil saham termasuk saham Internet.Anda tidak perlu bawa pingat , Mercedes mata belalang atau kad kredit.Anda tidak perlu bawa teman ,wang atau harta serta emas yang anda kumpul.Anda tidak perlu berparas rupa yg cantik, hensem atau berbadan tegap atau seksi.Sila bawa dokumen asal iaitu : Iman dan Amal serta sedekah jariah sebagai sokongan.


PANEL/PENEMUDUGA:

Mungkar dan Nakir

Wednesday, July 1, 2009

Rmadhan datang lagi

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani,Assalamualaikum.

Mahasuci Allah,puji-pujian bagi Dia.Pengembaraan kita masih lagi berada di bulan Rejab yakni BULAN ALLAH.Dan semamangnya kita dituntut untuk memuliakan bulan Rejab sebagaimana sabda Nabi Muhammad S.A.W. berbunyi: "Hendaklah kamu memuliakan bulan Rejab,nescaya Allah muliakan kamu dengan seribu kemuliaan di hari kiamat."

Rebutlah peluang yang telah Allah kurniakan kepada kita sebagai uamt akhir zaman ini supaya kita dapat lipat kali gandakan usaha dalam apa-apa pekerjaan sekalipun yang membawa kita untuk sentiasa mengingati Allah.Bulan Rejablah sepatutnya dijadikan tempat persediaan sebelum masuknya bulan yang penuh berkah iaitu Ramadhan Al-Mubarak.Sabda Nabi s.a.w.: Bulan Rejab Bulan Allah, Bulan Syaaban bulanku, dan bulan Ramadan bulan umatku.

Bulan Rejab mulia dengan malam ISRAK MIKRAJnya,
Syaaban dengan malam NISFUnya dan begitu juga dengan Ramadan dengan LAILATUL QADARnya.

Jadi ayuhlah kawan-kawanku!semoga kita termasuk dalam kalangan orang-orang yang beruntung kerana beruntunglah bagi mereka yang sentiasa meluru-luru membuat amal kebajikan kerana mencari redha-Nya Allah dan rahmat-Nya.amiin~


video